“Dobar dan, klima mi ne radi!” – savjeti za brzu i efikasnu reklamaciju
Često situacija prijave kvara klima uređaja ide ovako:
Dobar dan, klima mi ne radi. Dobar dan, o kojem se uređaju radi i tko ga je montirao? A neki servis, ne znam. Pogledajte na jamstvenom listu ili na uređaju. Nemam to, pošaljite mi nekog, klima ne radi, kupljena prošle godine… Gdje je klima kupljena? Kod vas! OK, molim vas račun i jamstveni list. Ma tko zna gdje je to, pošaljite mi nekoga odmah, vani je 35 stupnjeva. Koja je marka uređaja? Ne znam. Možete pogledati molim Vas? Ne mogu, nisam doma. Ne mogu pokrenuti postupak i poslati čovjeka bez ikakvih podataka, molim Vas nekakav info. A mogli ste mi prodati uređaj koji ne radi?

S ovakvim pristupom, uskoro su svi ljuti, a pomaka nema, stoga pišemo ovaj članak da bi ovakve stvari bile brže i lakše riješene.
Prije prijave kvara klima uređaja…
S obzirom na situacije s kojima smo se tijekom godina mnogo puta susreli, prije same prijave, molimo da provjerite sljedeće:
- Je li klima uređaj ukopčan u struju?
- Jesu li baterije u daljinskom upravljaču (i treba li ih zamijeniti)?
- Koristite li pravi daljinski?
- Je li Vaš problem naveden zajedno s rješenjem u korisničkim uputama?
Koga kontaktirati?
Ako je odgovor na navedena pitanja Ne, a klima ne radi, uputno je prvo kontaktirati instalatera koji je ugradio uređaj. Njegovi se podaci trebaju nalaziti na jamstvenom listu, a neki i zalijepe reklamnu naljepnicu s kontakt podacima na vanjsku jedinicu. Ako iz nekog razloga ne možete doći do njega, onda se javite trgovcu, a ako ni on ne uspijeva riješiti problem, možete se javiti uvozniku.
Klima uređaj će u slučaju problema izbaciti kod greške na zaslonu (npr. E1). Obavijestite svog instalatera o tom kodu jer mu to često omogućuje da odmah zna u čemu je problem te može u jednom dolasku riješiti problem (umjesto da dođe na uviđaj pa naruči i ode po potreban dio pa opet kod vas zamijeniti ga).
Provjerite javljate li se pravom trgovcu. Velik broj trgovaca i instalatera koji se bave klima uređajima imaju sličan naziv, Frigo-nešto. Zato se često dogodi da netko zove uvjeren da je kupio klimu od jednog trgovca, a zapravo je kupio od nekog drugog.

Ni u kojem slučaju ne pokušavajte sami popraviti ili demontirati klima uređaj! Osim što će Vas koštati jamstva, iznimno je opasno.
Što je potrebno za uspješnu reklamaciju?
Za brzu obradu reklamacije nužno je da kupac ima račun i jamstveni list.
Trgovac mora imati informaciju, odnosno dokaz, kada je uređaj kupljen, je li uopće kupljen od njega, te kada je uređaj montiran i je li ga montirala ovlaštena osoba, jer o tim parametrima ovisi njegova obveza u jamstvenom roku i nakon njegovog isteka.
Ako to nemate pri ruci, za prvu ruku neophodno je barem da imate informaciju o kojem brandu klima uređaja se radi. To samo po sebi ne pokreće proceduru reklamacije već služi da bi se pokušalo utvrditi podnosi li se reklamacija uopće na pravom mjestu. Naime, svaki trgovac zastupa i prodaje određene brandove klima uređaja – nijedan ne prodaje sve. Trgovac ima odgovornost samo prema kupcima svojih uređaja.
Nerijetko se dogodi da stranka zove i reklamira uređaj koji mi ne prodajemo – dakle nemamo za njega ovlaštene servisere, rezervne dijelove i sl., a osim toga nemamo obvezu popravljati uređaj koji nismo prodali niti montirali. Što prije ustanovimo činjenicu da klima nije naša, ako je to slučaj, prije se stranka može obratiti na pravo mjesto i tako se izbjegava gubljenje vremena i kupca i djelatnika.
Davatelji jamstva su trgovac i instalater koji su Vam prodali neku robu i/ili uslugu – dakle klimu kupljenu kod jednog trgovca nemate pravo reklamirati kod drugoga (osim ako je taj drugi generalni uvoznik toga proizvoda pa kao uvoznik odgovara za kakvoću).
Zašto je jamstveni list obavezan prilikom prijave kvara?
Jamstveni list je nužan zato što trgovac ima odgovornost ako su određeni uvjeti ispunjeni. Ne podrazumijeva se da će trgovac bezuvjetno jamčiti za ispravnost proizvoda. Konkretno, u sljedećim situacijama trgovac (više) nema zakonsku odgovornost:
- Neovlašteni instalater je montirao uređaj. Stalno se naglašava važnost pravilne instalacije uređaja jer je većina reklamacija na rad uređaja povezana s neispravnom montažom. Stoga ako je uređaj montirao netko tko za to nije ovlašten, na uređaj nema jamstva. Na valjanom jamstvenom listu nalazi se potpis i pečat instalatera uređaja.
- Istekao je jamstveni rok. Nakon isteka jamstvenog roka više nemate pravo na besplatan popravak odnosno besplatnu zamjenu dijelova. Na jamstvenom listu vidljiv je datum montaže uređaja – od toga dana počinje teći jamstveni rok. Naravno, možete se javiti za servis i popravak i nakon isteka roka, samo ste tada uslugu dužni platiti.
Osim gore navedenih, postoje još neki mogući razlozi isključenja jamstvene obveze, ovisno o proizvodu. Oni će uvijek biti navedeni na jamstvenom listu.
Preporučamo uvijek da se reklamacije obavljaju pisanim putem.
Kada postoji pisani trag, lakše je pratiti situaciju, prenijeti informacije osobama uključenima u popravak, te je manja vjerojatnost nesporazuma.
Za kraj, treba naglasiti da treba imati strpljenja.
Rijetko koja reklamacija se može riješiti u jednom danu, unatoč najboljoj volji. Posebice ako je reklamacija podnesena u jeku ljetne sezone tijekom najvećih vrućina kada su svi instalateri i serviseri vrlo zauzeti, te ako je potrebno naručiti i pričekati rezervni dio.

Mi ćemo se kod svake prijave kvara klime potruditi riješiti problem u najkraćem roku. To nam omogućuje naše veliko iskustvo u području klimatizacije – uspješno poslujemo još od 1993. godine.
Pobrinuli smo se da većinu rezervnih dijelova uvijek imamo na stanju kako bismo u slučaju potrebe mogli odmah isporučiti potreban dio, a naša razgranata mreža servisera-kooperanata osigurava brz izlazak na teren i rješavanje problema.
Vi se samo pobrinite da imate pri ruci potrebnu dokumentaciju
Vaš Frigo-kor tim