Zašto se (ne) isplati angažirati neovlaštenog instalatera? 

Zašto se (ne) isplati angažirati neovlaštenog instalatera? Klima uređaj je ustvari poluproizvod. Bez montaže on ne služi ničemu. Potpuni proizvod je dakle klima uređaj s montažom, jer tek nakon uspješne montaže on se može koristiti.

Oko 99% reklamacija na rad klima uređaja povezano je s neispravnom montažom. Stoga je jednako važan odabir dobrog instalatera koliko i odabir odgovarajućeg uređaja.

Obično to ide ovako: netko Vam preporuči susjeda/poznanika/…  koji zna montirati klimu, dogovorite se, on namontira klimu i svi sretni, on jer je nešto uprihodio, Vi jer ste nešto uštedjeli. I gdje je onda problem?

Problemi kreću kada uređaj prestane raditi. Kažemo “kad”, a ne “ako”, jer šanse su skoro 100% da je nešto krivo napravljeno kada klima uređaj montiraju amateri i/ili “uradi sam” majstori. 

Što kada nastupi kvar nakon “uradi sam” montaže?

Prvo, tu osobu više nećete moći dobiti na telefon. Ili možda na telefon i da, ali jedino da Vam kaže da on nema ništa s time, da uređaj ne valja i da se javite trgovcu. Što je i logično, jer on nije serviser. On otprilike zna instalirati uređaj (i to je upitno), ali ne zna ništa drugo – ne zna što može poći po krivu, ako negdje pogriješi ne zna to ispraviti, nema alat potreban za popravak, a nema ni motivaciju doći tražiti kvar i popravljati uređaj.

Znanje neovlaštenog servisera/instalatera generalno je na niskoj razini, što je prirodno jer većina tih ljudi se tim poslom ne bavi, već znaju neke osnove i rade to povremeno i usput. Stoga su njihove odluke glede raznih parametara kvalitetne montaže u najmanju ruku upitne kvalitete. Obično nemaju ni adekvatan alat. Recimo instalater nema vakuum pumpu, stoga ne može ni vakumirati sustav. Pa on samo pusti zrak van i pritom obično ispusti i rashladni medij iz sustava, a taj je plin neophodan za rad, i onda uređaj ne hladi dobro. No ta osoba ga neće doći nadopuniti plinom. 

Drugo, cijena nije ni toliko niža da bi opravdala rizik koji stranka preuzima na sebe. Zbog 200-300 kuna stranka preuzima rizik troška kompletnog uređaja i montaže, te u slučaju da uređaj ne radi, trošak popravka, a u slučaju nemogućnosti popravka, plaćanja demontaže uređaja koji ne radi te kupnje novog uređaja i ponovnog plaćanja montaže.

I dolazimo do najvećeg problema, gubitka jamstva. Instalacija izvedena od strane neovlaštenog servisa temelj je za gubitak jamstva proizvođača/trgovca. Ovlašteni serviser će Vam popuniti jamstveni list i ovjeriti ga potpisom i pečatom. Ako ga zovete jer nešto nije u redu, on će doći i popraviti problem o vlastitom trošku za vrijeme trajanja jamstva. Poznanik/susjed će u međuvremenu otići u Njemačku i kad ga zovete čut ćete Izabrali ste nepostojeći broj…

Moguće je naravno da neovlašteni serviser savršeno izvede montažu i ne bude nikakvih problema, isto kao što je moguće i da je ovlašteni loše odradi. Međutim, u pravilu bude kao što je opisano u ovom članku.

Osim toga, u slučaju da djelatnik ovlaštenog servisa napravi grešku, firma će svakako poslati nekoga da popravi štetu te uvažiti garanciju. 

Prevladavajuće mišljenje da ovlašteni servisi previše naplaćuju nije točno jer ovlašteni serviser ima sav potreban alat, troši svoj materijal, na montažu dođu dvojica, postavi uređaj na mjesto gdje je najbolje, a ne gdje je najlakše montirati, besplatno Vam dostavi uređaj, plaća i PDV i vozilo i benzin i djelatnike i prostor itd. Kada se to uzme u obzir, ovaj neovlašteni je daleko više naplatio svoju uslugu nego ovlašteni, a daje mnogo manje. 

Kako onda odabrati dobrog instalatera? Uvijek tražite preporuku servisa i ne birajte isključivo po cijeni, jer to često ispadne najskuplje rješenje.

Nadamo se da smo uspjeli pojasniti zašto se, prema našem iskustvu, uglavnom ne isplati angažirati neovlaštenog instalatera.

Za dodatna pitanja i za preporuke stojimo na raspolaganju!

Vaš Frigo-kor tim  

Povezani proizvodi

250,00